laureaci


Szkoła Podstawowa

nr 6 w gliwicach

"Planowany Kącik ma rozwijać wśród uczniów pasje botaniczne, pokazać im piękno roślin i zafascynować ich światem. W Kąciku, prowadzonym w postaci ogrodu wertykalnego na ścianie pracowni biologicznej, posadzone zostaną głównie rośliny o ciekawych i niespotykanych zdolnościach - różne gatunki roślin wodnych. Cały kącik doświetlony zostanie dodatkową lampą, rozprowadzony zostanie również system nawodnienia, co zapewni roślinom optymalne warunki do wzrostu i rozwoju."

ZOBACZ PRACĘ

Szkoła podstawowa

nr 1 w ogrodzieńcu

"Edukacja ekologiczna to konkretne działanie w środowisku i dla środowiska. Przeprowadzone działania stworzą sytuacje, aby dzieci same dochodziły do określonych prawd i zasad, umiały wyciągać odpowiednie wnioski oraz perspektywicznie myśleć. Opieka dzieci nad rybkami w akwarium, obserwacja stworzonego im ekosystemu, troska o to, by go nie zaburzyć, nie zdewastować w przyszłości przeniesie się na inne aspekty środowiska przyrodniczego, na łąkę, las, rzekę, jezioro i własny ogródek."

ZOBACZ PRACĘ

SZKOŁA PODSTAWOWA

NR 35 W KATOWICACH

"Szkolne inkubatory ekologiczne takie jak: małe szklarnie zaproponowane w projekcie będą wykorzystywane w pracach badawczych uczniów oraz w czasie lekcji jako cenny materiał dydaktyczny. Rozwijając pasje naszych uczniów do przedmiotów przyrodniczych chcielibyśmy hodować w małych szklarniach gatunki takie jak: storczyki, skrzydłokwiaty oraz widliczki. Oprócz zajęć i badań w pracowni, planujemy wzbogacenie naszego ogródka szkolnego o szklarnie zewnętrzne w których moglibyśmy uprawiać rośliny gruntowe wymagające takiego inkubatora ekologicznego. "

ZOBACZ PRACĘ

LEŚNA SZKOŁA PODSTAWOWA W ZORACH

"Posiadany teren daje nam ogromne możliwości aranżacji instalacji ekologicznych. Pragniemy gościć wiele gatunków zwierząt i prowadzić ich długotrwałe obserwacje, a także poprawiać ich dobrobyt obsadzając działkę odpowiednimi gatunkami drzew, krzewów i roślin zielnych.
Nasz projekt przewiduje działania w Leśnej Bazie przez cały rok kalendarzowy, z podziałem na pory roku.
Prace rozpoczniemy wiosną. Przygotujemy 2 budki lęgowe dla ptaków oraz jedną budkę dla nietoperzy. Wyznaczymy odpowiednią ich lokalizację w terenie i wobec stron świata."

ZOBACZ PRACĘ

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W ORZESZU - ZAWIŚCI

"Chcemy postawić domek dla pszczół , uczniowie mogliby zaobsewować życie pszczoł, ich aktywność w czasie pór roku i ich zróżnicowanie osobnicze w obrębie gatunku. Chcemy również w naszym bio ogrodzie założyć hotel dla jeży. Mamy już na drzewach około 12 budek lęgowych dla ptaków, które zrobili nasi koledzy w ramach szkolnego konkursu - "Budka dla dudka". Na terenie szkoły spotykamy bażanty, kuropatwy, kosy, sroki, wróble, gołębie i raniuszki, widzieliśmy również dzięcioła i kukułkę."

ZOBACZ PRACĘ

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 13 W ŻORACH

"Między budynkami szkoły, z trzema wyjściami z trawnikiem i kamienną ścieżką – jest miejsce, które postanowiliśmy wykorzystać na "eko-pracownię z klimatem – klasę pod chmurką".
Jest blisko, z okien klas widać, czy jest "wolne,czy zajęte", a zaplanowane wyposażenie , pozwoli nauczycielom ( zwłaszcza od przyrody,geografii, matematyki, informatyki, itp. ) prowadzić lekcje. Wiadomo,ze poza klasą lekcyjną zawsze jest wszystkim lepiej, a zainteresowanie jest większe, gdy temat łączy się z codziennością."

ZOBACZ PRACĘ

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 15 W JAWORZNIE

"Nasz inkubator mógłby powstać przed szkołą, w miejscu dawnego rozarium.​
Dziś nie ma już tam róż, za to miejsce jest osłonięte żywopłotem z ligustru, ma kształt prostokąta, jest doskonale widoczne z okien szkoły, a także wiosną i latem wystarczająco dobrze nasłonecznione.​(...)
zdajemy sobie sprawę, jak ważnym zasobem jest woda, dlatego planujemy pozyskiwać ją choćby częściowo w czasie, kiedy będzie deszczowa pogoda. ​Do tego celu wykorzystamy niepotrzebną beczkę."

ZOBACZ PRACĘ


SZKOŁA PODSTAWOWA NR 5 W GLIWICACH

"Nasza nowoczesna i ekologiczna pracownia biologiczno- geograficzna zawiera:
- biurko nauczyciela, na którym znajduje się mikroskop cyfrowy
- ławki uczniowskie wyposażone w lupy elektroniczne smart
- kulę interaktywną ( rzutnik 3D)
- duże akwarium , na którym jest umieszczony głośnik oraz panele słoneczne
- przestronne okna dostarczające dużo dziennego światła (...)"

ZOBACZ PRACĘ

szkoła podstawowa nr 33 w częstochowie

"Ogród będzie miejscem do aktywnej hortiterapii dla uczniów niepełnosprawnych, którzy będą tu mogli sadzić rośliny, podlewać je, obserwować ich wzrost i zmiany jakim podlegają w różnych porach roku, dodatkowym atutem będzie aktywne spędzanie przez nich czasu na świeżym powietrzu. Ścieżka opasująca starodrzew zostanie, o ile nam się uda uzyskać dodatkowe wsparcie, wysypana piaskiem, zrębkami, żwirem. Pracownia przekształci się wtedy w ogród sensoryczny dla najmłodszych uczniów szkoły." 

ZOBACZ PRACĘ

Szkoła podstawowa nr 9 w gliwicach

"Rozwijanie umiejętności korzystania z pomocy dydaktycznych związanych bezpośrednio z edukacja przyrodniczą i ekologiczną.
Pracownia ekologiczna powinna posiadać więcej eksponatów przyrodnich takich jak różne rodzaje kory drzewnej, skał, roślin typowych dla różnych stref klimatycznych , akwaria w których można obserwować życie w wodzie. Chcielibyśmy aby było więcej, mikroskopów, aby można było przeprowadzać badania i obserwacje różnych organizmów."

ZOBACZ PRACĘ

KONTAKT

NASZA SIEDZIBA ul. o. Jana Siemińskiego 22

44-100 Gliwice

Projekt realizowany z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.

Używamy plików cookies
Preferencje plików cookie
Poniżej możesz znaleźć informacje o celach, do których my i nasi partnerzy używamy plików cookie i przetwarzamy dane. Możesz skorzystać z preferencji dotyczących przetwarzania i/lub poznać szczegóły na stronach internetowych naszych partnerów.
Analityczne pliki cookie Wyłącz wszystkie
Funkcjonalne pliki cookie
Other cookies
Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Dowiedz się więcej o naszej polityce plików cookie.
Zmień preferencje Akceptuj wszystkie
Cookies